juletid

Hårt och slitigt på jobbet i helgen. Det hela resulterade i blåsor på fötterna, mindre uppskattat än pengarna. Dessutom fick jag 500 kr i dricks (!!!), vilket är väldigt ovanligt eftersom folk är så snåla när de går på annordnade event, men vad gör jag inte om inte tappar dessa under kvällen? Riktigt bitter var jag i alla fall.
Förutom att det är tusen grejer som snurrar runt i mitt huvud som behövs göras så kan jag inte låta bli att hinna njuta en liten aning av juletiden. Samma sak varje år. På något sätt lyckas jag känna ett lugn, fastän jag är mitt uppe i all stress, så fort jag blir påmind av julens närvaro. Och eftersom min käre mor är sådan köksnisse så fylls huset med goda dofter. Och nu när jag sprang hem i kylan så slås jag av en massvis med goda dofter så fort jag beträder hallen. Åh vad jag gillar julen!

Mammas nybakta som smälter i munnen.

Kommentarer
Postat av: malin

egentligen gillar jag inte lussebullar, men det hör julen till så ibland måste jag äta det. dessutom, vars har du hållt hus de senaste halvåret?

2008-12-09 @ 15:16:48
URL: http://vidnamnmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0