hej då kära 2008

satt och tänkte igenom det gångna året... det är svårt att minnas ibland, men fy bövelen vad man har haft det bra. hoppas 2009 överraskar mig ännu mer!


Svårt att rota i bilder härifrån, minnet sviker och jag antar att vintermörkret hade makten. En enda bild från nyår (kalaskul bild) och bevis på hur jag annars mest gled omkring i min ullmössa.


Det åktes till Järvsö tvåorna & treorna från Kärrtorp & Värmdö. Riktigt galet och kul, med mycket brädåk men mest kanske alkohol! Sedan en bild bara för att det var min värsta suparperiod som gushelov tagit slut!




Jag drog iväg till snön än en gång, denna gång till Sälen, för att åka bräda och dricka galet en vecka med 5 grabbar, farligt nog...  Som vanligt pallrade vi oss också för att se på SM i Cheerleading och våra flickor kammade hem inget mindre än GULD OCH TOTALSEGER! Stämningen var på max. Sedan fyllde ju också vår kära Cronja 18 stora, nästan först i kb!


Islandsresan med kära brodern min ägde rum.  Blev en annorlunda resa bestående av lite allt möjligt, ett riktigt lyckorus. Annars var April en populär födelsedagsmånad  då många 18årsdagar började ta fart, b la viktiga personers så som Sanna, Frida & Jessica. Det resulterat i himla massa pyssel & firande som bestod ungefär hela 2008.



Vi åkte ett par av tjejerna ut till Ingarö för att fira Valborg och mysa till max. Underbarare dagar kunde man knappast haft. Ett projektarbete tog form som festivalen "En dag på det gröna" & annordnades på skolan. Kanonkulers! Annars längtade man mest till sommarn och frukost på café String lockade mycket och såklart började gräsmattehänget på skolgården att ta över lektionerna.



Våra treor tog studenten och vi följde med på ett flak i lyckans stund! Mest väldigt bra stämning och jag kan inte annat än längta sönder tills den 9:e juni 2009!! Vi övriga hade skolavslutning dagen efter, värt att tacka för. Så såg vi såklart vårt kärleksbarn Håkan på Gröna Lund!


Helt spontant satte vi oss fem stycken i Texas skrotbil och cruisade till Arvikafestivalen för fyra dagars underbar vistelse och nostalgi. Var allt annat än illa det. Sedan blev det dags för kb-resan då vi alla tio tjejer tog oss till Turkiet, där jag också mötte min pojk för första gången.



Vi åkte över till Gotland för att hälsa på systrami som jobbade där över sommarn och jag var hemligt kär. Mycket sms:ande och sena samtal. Anton var här och det ordnades en kräftskiva i den ljumma sommarkvällen här hemma. Min allra käraste vän fyllde sina 18 vilket firades stort på inget mindre än brandstationen.


Jag klippte av mig allt hår igen, blev för första gången missnöjd hos min frisör men återuppstod snabbt. Nu började också jobbet att ta över mycket av min tid.


Berlin, världens ballaste Berlin med massa fina vänner samlade. Det var väl det mesta som hände här. Annars väldans med jobb, plugg och lite ledsamma saker.


Den första snön föll plötsligt oväntat utanför fönstret vilket vi alla kunde skratta oss lyckliga åt. Snart var vi såklart i backarna för pulkarace och varm choklad. Jag och Frida tog tummen ur ändan och gav äntligen vår 18årspresent till Jes - spavistelsen! Den blev dock.. hm, antagligen allt annat än vi tänkt oss, men vad kan inte vi tre göra om till något bra?



Vi uppträdde äntligen våran dans, superkul och gick väldans bra. Såklart firades världens antagligaste mysigaste julafton med hela familjen samlad som är alltför ovanligt. Och så var det ju den siste och minstes tur - ingen mindre än jag själv - som tog mitt steg in i vuxenlivet!! Därefter kom nyår och dagarna rullade på snabbare än någonsin!

Kommentarer
Postat av: lill-frida

du verkar ha ett roligt år! :) saknar dig,puss

2009-01-18 @ 15:45:35
Postat av: lill-frida

ha haft ett roligt år menar jag :P

2009-01-18 @ 15:47:11
Postat av: lydia

nämen se dig! saknar dig med gumman!

2009-01-23 @ 09:51:41
Postat av: klara

Oj kul år du ser att haft :D



kram

2009-02-03 @ 18:14:16
URL: http://prinsessansloge.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0